torsdag 7 april 2011

Vår tour Sharp nude

Förvånad blir jag varje kväll när middagen är uppäten och solen fortfarande lyser på trädtopparna utanför mitt fönster. Vinden och solen lockade, så jag tog en liten prommis i en lovande vindig vårkväll i villagen varpå vyer visade....

Sol kring 19 tiden.. aah


Styrde stegen mot solnedgången, vilket ldde mig till koloniområdena. Spatserade runt lite och försökte spå min framtid som lottinnehavare.

ingång till Pungpinan.. kanske är det här jag tillbringar sena eller tidiga sommarkvällar..?


Kanske jag är en rishög/pallkragtyp.

Eller en prydlig gåsten/grusgång/rabattodlare?

Här en mix av hemmagjorda ramar och lite odlingsbäddar, kanske blir lagom ambitiöst.

Tänk om man skulle få en lott med en berså, bänkar och färdiga odlingsramar? Fett nice.

Här har någon täckt marken för att utrota ogräsrötter och använt pallkragar under tiden. En mer långsiktig idé.

Här smygfotar jag från ingången till Fritidsträdgårdarna, åt vänster värsta bebyggelsen...

Till höger värsta obrukade marken, kanske blir min i sommar. I så fall väntar mucho trabajo!

Här ska Stockholms första matpark anläggas snart.. i Indianparken som den kallas i folkmun pga totempålen.

Just nu ser Indianparken rätt trist ut; grus och öde gräsmatta.

Här hittade jag det omtalade kollektivhuset Tre Portar.

Baksidan till Kulturhuset, där cafét tvingats lägga ned. Hoppas det tas över av någon snart.. Kanske lite odling kan ske här på baksidans trädgård?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar