lördag 7 maj 2011

Folkodling och småfix

 Idag var jag nere på lottområdet, och kom precis till slutet av odlingskursen som Olof håller i. Efter tips och råd satte jag och en anna igång att gräva två av sex odlingsbäddar. Tungt men härligt. Vi tog lite pauser med kaffe och fika och möten, och solen sken och förgyllde dagen. Vi var runt 10-15 pers idag, supertrevligt.
Ett TVteam besökte och filmade och intervjuade några folkodlarfolk.
Möte och kafferep. Veckans vattnare ska vaskas fram.
Grävarkompanjon.
Längst bort ska det bli lika fina bäddar som längst fram till vänster.
På min förstahjälpen shopping fick jag sällskap av Skarpnäckparaden.
Efter allt grävande kände man sig lite krokig och tokig.
Den till höger grävde jag idag på 6 timmar. Ska bli kålodling.
Efter grävandet täckte jag över kirskålen med svart matta, och staplade upp pallkragarna.
Rabarbern har fått några blomknoppar, som tydligen inte är bra för frukten.
Syrenens blommor börjar synas.
Någon sorts mynta.. gott men ska helst vara i kruka för den sprider sig snabbt.

Basilikan såg lite vissen ut när jag lämnade den i kryddrabatten.
Imorgon söndag ska jag vattna morgon och kväll, och plantera om lite hemma. Nu ska jag dra mig iväg till Nacka där det är korridorsfest i min gamla studentbostad. Ska bli kul att träffa mina fd grannar och fortfarande goda vänner. En fråga återstår: SL eller cykel?

Ha en fin lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar