fredag 27 maj 2011

Massa blad och en liten blomma

Arbetsveckan är än en gång till ända och jag gör lite planer inför helgen med vänner och växter. Vad gäller det senare tänker jag denna helg:
  • Hämta kaningödselhalm från Kaninparken i Skarpnäck.
  • Göra högar av jord och gödsel att plantera ut majs i.
  • Plantera ut den förodlade majsen. Se schemat för tre systrarodlingen här.
  • Plantera ut Linnétagetesen om tid finns.
  • Odla med folkodlarna.

Passar så här under fredagens lediga lugn på att visa hur det ser här hemma växtmässigt. 


Linné tagetesen som vuxit inomhus i sydostläge.
Två av tre chilis. En låg och böjd, en lång och utdragen. Troligen olika sorter.
Hela fönstergruppen i öster.

I balkonglådan har mina egna basilikafrön från fjolårets planta grott. Jag är nu en fröodlare!
Fönsterbrädan åt väst har basilika till vänster.
Balkonglådan mot väst har gul köptagetes, och snart röd Linnétagetes.
Vissa lavendlar växer villigt.
Tomaterna står ute dygnet runt, men den ska till mitt fiberdukhus snart.
Dock har en tomatblomma tittat fram trots kylan, så fin!
 Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar