lördag 28 maj 2011

Bloggen i siffror

Statistik kan vara roligt ibland. En gång i högstadiet gjorde jag ett diagram över min febertemperatur under en förkyld vecka. Bloggens statistik fixar däremot sig självt på Blogger och på Susnet.

För några sekunder sen passerade sidvisningsantalet för maj månad 500 strecket på Bloggers statistikvisare! Mars, då bloggen startades, hade 255 sidvisningar, och april hade 289. Så 500 är nästan fördubbling av första antalet! Tack alla ni, vilka ni nu är, för alla besök!


 

Susnet räknar nogrannare, med antalet unika besökare, dvs varje Ipadress räknas bara en gång per dygn.  Då har maj haft 181 sådana hittills. Det verkar vara så att varje besökare läser 2-3 inlägg per besök, så 181 respektive 500 stämmer ganska bra.


Susnet visar även att jag har besökare från Kalix till Småland, och även ett par besökare från Asien och Usa och övriga Europa.

Tack alla ni som läser, det ger mig stor glädje. Glöm inte att ni hemskt gärna får skriva kommentarer så jag får veta lite vilka ni är. Vill ni följa bloggen på mail kan ni skicka er mailadress så lägger jag upp er på maillistan.


Ska slänga ihop en lunch och ta mig till lotterna. Känner mig lite seg idag men det kanske frisk luft råder bot på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar