onsdag 30 mars 2011

Vinner trägen?

Efter att ha pratat och fått lite "inside information" om Skarpnäcks olika koloniföreningar, blev jag uppmanad att ligga på och visa intresse, ungefär som att söka jobb. Angelägen som jag är skulle jag precis ringa runt och höra hur det ser ut på lottfronten, då jag i samma stund hade fått inbjudan till Skarpnäcks fritidsträdgårdars visning. Åh vad spännande, perfekt början på påsklovet. Pungpinans visningar borde vara igång då, så ödet och min vilja får sedan bestämma om och vart det blir. Känns som att det borde gå bra. Jag brukar känna på mig när det är något jag verkligen vill, att det bara kommer gå vägen.

"Trägen vinner" skrev en av mina fd lärare när jag envist ringde från engelska telefonautomater stup i kvarten tills jag kom in på utbildningen  trots att jag missade intervjutillfället pga av mitt utlandsjobb. Detsamma gällde mitt nuvarande jobb; jag tog allt extrajobb jag kunde där, och till och med flyttade till området för att vara nära jobbet, i stor förhoppning och önskan att jag skulle få det. Man måste satsa för att vinna. Jag kan annars ibland vara, eller åtminstone känna mig, tveksam och ambivalent och till och med lite feg eller mjäkig. Men är det något jag verkligen vill och tror på, kör jag rätt målinriktat mot det, som att det är självklart att jag når det. Självklart är det mycket, och jag menar mycket, som inte gått eller går som jag hade önskat i mitt liv. Men det känns skönt att känna att jag har ett driv som kan förändra mitt liv i varje fall den riktning jag vill.

Trägen vinner. Känns som ett bra livsmotto. Hoppas det även gäller som ett lottmotto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar