lördag 19 mars 2011

Status förkultivering

Persiljan, nedan tv:
Har blivit rangliga, långa, liggande smala stackare. Persilja är tydligen riktigt svårt att lyckas med. Vem kunde tro det av blad som restauranger slänger på maten bara för dekoration?

Basilikan ovan i mitten.
De längsta har vuxit sig säkert sex cm, de som fått mest eftermiddagssol. Alla har fått sina riktiga blad, alltså inte bara de första hjärtbladen.
Tomaterna:
Stortrivs under min grönskaslåda, och alla har börjat få sina riktiga blad.
Lavendeln:
Fortfarande i kylen en vecka till.
Chilin:
Nysådd. Inväntar resultat.

Ovan: periljestackarna till vänster längst fram och nysådd chili till höger. Jag gjorde egna tidningskrukor, satte dem i en gammal matlåda som passade perfekt till kiwikorgen! Mina fäste jag med tejp (jag ska ta bort tejpen innan jag planterar ut chilin) men här är en mycket bättre metod:


Så bra så bra!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar