måndag 14 mars 2011

Några artikeltips

Mina växter ser ut att trivas i deras nya krukor och växthus. I väntan på mer frö och tö surfar jag runt på nätet efter intressanta bloggar och artiklar. Här är de artiklarna jag hittade idag:

Aftonbladet- 16 goda lättodlade grönsaker
SR Radio om nybörjarodlare
Riksförbundet Svensk Trädgård om ekologisk odling
Artikel om kolonilottens historia i Populär Historia

I populär historia står det att genomsnittsodlaren är en cyklandes femtioårig kvinna. Ändra femtio till trettio så har du mig. Kul att dra ner medelåldern lite!

Jag lade även till mig på Bloggtoppen för att se vart jag hamnar på topplistan, alltid kul med lite diskreta tävlingsmoment. Jag verkar inte synas alls, men det är säkert bara fel på sidan.

Hej med er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar