måndag 10 oktober 2011

Familjeträd

Förra året började jag släktforska. Åkte snålskjuts på mina fastrars och kusiners släktforskande, men efter det har jag lyckats fånga upp fler och fler släktingar, både på min mammas och pappas sida. Ända till 1600 talet har jag spårat mitt (?) blod på mitt fantastiska familjeträd!

Vad skulle då passa bättre i min jakt på ultimata fruktträdet till min lott? Jo: familjeträd!  Detta är ett träd där grenar med olika frukter eller sorter satts på samma stam. De jag såg på Trädgårdshuset var mest olika plommonblandningar med olika mogningstider. Men tydligen kan man på våren hitta familjeträd med både äppel, päron och plommon.  Hur coolt vore inte det? Ska fundera på hur jag gör med mitt inköp av familjeträd. Kanske hittar jag en gren eller två till till mitt virtuella dito medans jag låter denna frukt mogna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar