söndag 18 september 2011

Gårdsodling till våren någon?

Läste lite ur Stockholmshems nyhetsbroschyr som kommer hem nån gång i månaden. Där var en "artikel" om stadsodling, där ett gäng hyresgäster i Årstadal odlar på gården. Se deras blogg här på Koloniträdgården. De gick ihop till en trädgårdsgrupp som ville odla grönsaker, och Stockholmshem ordnade då pallkragar och jord som trädgårdsgruppen odlar i och tar hand om. Underbart! Blir lite sugen på att göra likadant här på min lilla kulle i Skarpnäck, men för min egen del har jag tillräckligt med odlande i min lägenhet, loftgång, odlingslott och Folkodlingen, så jag tror det räcker. Hade det funnits vattenkran på gården hade jag nog påtat ner några frön nånstans ändå, men nu bor jag ju på loftgången så det blir lite opraktiskt med vattningen. Men det hade varit roligt om mina grannar började odla själva på gården. Ska försöka sprida ordet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar